Wzór umowy
Umowa Nr D/ /2025
zawarta w dniu …………… roku w Gryficach pomiędzy:
Powiat Gryficki
Plac Zwycięstwa 37, 72 – 300 Gryfice
NIP: 857-17-28-259
Odbiorcą/Płatnikiem:
Dom Pomocy Społecznej
Ul. Kościuszki 35
72-300 Gryfice
reprezentowany przez:
Dyrektor – Marzena Pelc
Główny Księgowy – Agnieszka Chojnacka
zwanym w dalszej części Umowy „Zamawiającym ”,
a
………………………………………………………..
reprezentowany przez:
………………………………………………………………………..
zwanym w dalszej części Umowy „Wykonawcą ”,
o następującej treści:
w wyniku postępowania na „Zakup i dostawa systemu przywoławczego na pierwsze piętro dla Domu Pomocy Społecznej w Gryficach” którym mowa w art. 275 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych, zwanej dalej „ustawą Pzp”, znak sprawy: 1.2.15/2025, zostaje zawarta umowa o następującej treści:
§ 1
Przedmiot umowy
- Zamawiający zleca a Wykonawca przyjmuje do wykonania Zakup i dostawa systemu przywoławczego na pierwsze piętro dla Domu Pomocy Społecznej w Gryficach zgodnie z postanowieniami niniejszej umowy.
- Przedmiot umowy wykonywany będzie sukcesywnie lub w całości, według zapotrzebowania. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany ilości zamawianego sprzętu przewidzianego, w zależności od bieżących potrzeb.
- Wykonawcy nie przysługuje roszczenie z tytułu zamówienia mniejszej ilości asortymentu aniżeli szacunkowe ilości wskazane w załączniku 2a na które Zamawiający nie złożył zamówienia.
- Szczegółowy wykaz oraz ilości zawiera Kalkulacja cenowa stanowiący Załącznik nr 2a do umowy.
- Zamawiający i Wykonawca zobowiązani są współdziałać przy wykonaniu niniejszej umowy, w celu należytej realizacji zamówienia.
- Wykonawca winien dostarczyć produkty które są niezbędne do instalacji systemu wg wykazu i ilości pomieszczeń zgodnie z przedstawioną ofertą na dostawę niezbędnych urządzeń dla systemu przywoławczego które spełniają normy obowiązują na terenie Polski . Produkty powinny być jakościowo dobre i wolne od wad z pełną dokumentacją techniczną i instrukcją montażu oraz uruchomieniem systemu przez dostawcę.
§ 2
Termin wykonania i warunki dostawy
- Strony ustalają, że przedmiot umowy zostanie dostarczony zgodnie z ofertą Wykonawcy sukcesywnie w terminie 50 dni od podpisania umowy
- Miejscem dostawy systemu przywoławczego jest Dom Pomocy Społecznej w Gryficach ul. Kościuszki 71(magazyn ).
- Dostawy następować będą sukcesywnie. W zamówieniu zostanie wskazany asortyment, ilości oraz miejsce dostawy.
- Wykonawca na własny koszt i ryzyko zapewni każdorazowo transport zamówionego towaru do magazynu zamawiającego ( ul Kościuszki 71 w Gryficach)
- Dostawy winny być realizowane w opakowaniach oraz transportem wykonawcy na jego koszt. Opakowania oraz środek transportu powinny odpowiadać właściwym przepisom i normom. Dostawa produktów obejmuje również ich rozładunek i wniesienie do miejsc wskazanych przez upoważnionych pracowników Zamawiającego.
- Odbiór towaru będzie dokonywany przez Zamawiającego (upoważnionego pracownika Zamawiającego) w jego magazynie w oparciu o złożone zamówienie i obowiązujące wymogi zawarte w załączniku 2 i Załączniku 2a, niniejszej umowie oraz ofercie Wykonawcy.
- Zakres dostaw będzie zgodny z opisem przedmiotu zamówienia wskazanym
w Kalkulacji cenowej stanowiącym załącznik nr 2a do umowy.
§ 3
Odbiór i reklamacje
- Zamawiający zobowiązuje się do zbadania dostarczonego asortymentu pod względem ilościowym w dniu odbioru. W przypadku braków ilościowych w danym asortymencie, Zamawiający powiadomi o tym fakcie Wykonawcę telefonicznie lub emailem. W takiej sytuacji Wykonawca niezwłocznie uzupełni dostawę.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia produktów dostarczonych
w sposób niewłaściwy, w uszkodzonych opakowaniach lub których wygląd, zapach, konsystencja itp. budzą uzasadnione podejrzenia co do nieodpowiedniej ich jakości. - W sytuacji, o której mowa w ust. 2, Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego dostarczenia produktów pełnowartościowych w miejsce uprzednio zakwestionowanych przez Zamawiającego – nie później niż dnia następnego.
§ 4
Warunki płatności
- Na podstawie oferty Wykonawcy z tytułu Zakup i dostawa systemu przywoławczego na pierwsze piętro dla Domu Pomocy Społecznej w Gryficach Wykonawca otrzyma maksymalne wynagrodzenie w wysokości:
………………….. zł netto
……………………zł Vat
………………….. zł brutto
słownie brutto:
Wynagrodzenie zawiera wszelkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia, w szczególności koszty transportu, rozładunku i wniesienia oraz koszty opakowania oraz wdrożenia systemu.
W przypadku zmniejszenia ilości zamawianego asortymentu, o którym mowa
w § 1 ust. 5 umowy, Wykonawca otrzyma odpowiednio zmniejszone wynagrodzenie. W przypadku zwiększenia ilości zamawianego asortymentu, o którym mowa
w § 1 ust. 5 umowy, Wykonawca otrzyma odpowiednio zwiększone wynagrodzenie.
- Każdorazowo za wykonaną dostawę Wykonawca otrzyma zapłatę odpowiadającą wysokości ilości dostarczonych produktów pomnożoną przez ich ceny jednostkowe wynikające z Kalkulacji cenowej stanowiącego Załącznik nr 2 do umowy.
- Wynagrodzenie będzie płatne przelewem na podstawie prawidłowo wystawionych faktur VAT w terminie ……. dni od daty ich doręczenia Zamawiającemu na konto Wykonawcy wskazane na fakturze. Warunkiem zapłaty jest dokonany bez zastrzeżeń odbiór ilościowo – jakościowy dostarczonego towaru.
- Przy dokonywaniu płatności realizowanych na podstawie niniejszej umowy strony zobowiązują się stosować model podzielonej płatności, o ile obowiązek taki wynika
z przepisów prawa. - Za dzień zapłaty uważa się dzień obciążenia rachunku bankowego Zamawiającego.
- Wszelkie płatności będą dokonywane w złotych polskich.
- W przypadku realizacji zamówienia przez Podwykonawców, każdorazowo wraz
z fakturą VAT Wykonawca przedstawi Zamawiającemu oświadczenie Podwykonawców, że ich roszczenia związane z wykonywaniem/wykonaniem przedmiotu umowy zostały zaspokojone i nie zgłaszają żadnych roszczeń wobec Zamawiającego w tym zakresie lub faktury VAT (rachunki) wystawione przez Podwykonawcę wraz z dowodem zapłaty. - W przypadku gdy Wykonawca nie przedłoży w/w oświadczeń lub dowodu zapłaty wynagrodzenia Podwykonawcy, Zamawiający zapłaci wynagrodzenie bezpośrednio Podwykonawcy, a wskutek dokonanej zapłaty wynagrodzenie Wykonawcy wynikające z przedmiotowej umowy ulegnie odpowiedniemu obniżeniu.
- Za nieterminowe dokonywanie płatności wynagrodzenia, Wykonawca może żądać za każdy dzień opóźnienia w zapłacie, odsetek w wysokości ustawowej.
§ 5
Kary umowne
- Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne:
- w wysokości 0,5 % maksymalnego wynagrodzenia netto, o którym mowa
w § 4 ust. 1 umowy – za każdy rozpoczęty dzień zwłoki w dostawie zamówionego asortymentu po terminie określonym w § 2 ust. 3 umowy; - w wysokości 0,2 % maksymalnego wynagrodzenia netto, o którym mowa
w § 4 ust. 1 umowy – za każdy rozpoczęty dzień zwłoki w dostarczeniu asortymentu wolnego od wad, po terminie określonym w § 3 ust. 3 umowy; - z tytułu odstąpienia od umowy przez Zamawiającego lub Wykonawcę z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy w wysokości 10 % maksymalnego wynagrodzenia netto, o którym mowa w § 4 ust. 1 umowy;
- Łączna maksymalna wysokość kar umownych nie może przekroczyć 20 % wartości wynagrodzenia netto określonego w § 4 ust. 1 umowy.
- Zamawiający zobowiązuje się zapłacić Wykonawcy kare umowną w wysokości 10% maksymalnego wynagrodzenia netto, o którym mowa w § 4 ust. 1 umowy, gdy Strona rozwiąże lub odstąpi od umowy z powodu okoliczności, za które odpowiada Zamawiający.
- Wykonawca wyraża zgodę na potrącenie kar umownych z wynagrodzenia należnego z tytułu realizacji dostaw wynikających z Umowy.
- Karę umowną nakłada się poprzez wystawienie noty obciążeniowej z podaniem podstawy jej naliczenia i wysokości kary.
- Zamawiający zastrzega sobie możliwość dochodzenia odszkodowania uzupełniającego do wysokości poniesionej szkody.
§ 6
Odstąpienie od umowy
- W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach. W takim przypadku Wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy. W takim przypadku nie ma zastosowania § 5 ust. 3 umowy.
- Zamawiający może odstąpić od umowy w przypadku:
- braku uzyskania środków na pokrycie należności wynikających z realizacji niniejszej umowy – w takim przypadku Wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia
z tytułu wykonania części umowy; - trzykrotnego opóźnienia w dostarczeniu asortymentu przekraczającego termin,
o którym mowa w § 2 ust. 3 umowy; - trzykrotnego opóźnienia w dostarczeniu asortymentu wolnego od wad przekraczającego termin, o którym mowa w § 3 ust. 3 umowy;
- w przypadku trzykrotnej uzasadnionej reklamacji asortymentu, o której mowa
w § 3 ust. 4 umowy; - w przypadku nienależytego wykonywania umowy przez Wykonawcę, poprzedzonego dwukrotnym, pisemnym wezwaniem do jej należytego wykonywania
- braku uzyskania środków na pokrycie należności wynikających z realizacji niniejszej umowy – w takim przypadku Wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia
– w terminie 30 dni od dnia wystąpienia ww. okoliczności uzasadniających odstąpienie od Umowy.
- W sytuacjach wymienionych w ust. 2 pkt 1-5 Zamawiający nie będzie naliczał Wykonawcy kar umownych.
- Odstąpienie następuje poprzez pisemne oświadczenie jednej ze stron pod rygorem nieważności. Oświadczenie może być złożone bezpośrednio w siedzibie drugiej strony bądź przesłane listem poleconym za zwrotnym poleceniem odbioru.
- W przypadku nieuzasadnionego odstąpienia od umowy przez Zamawiającego lub Wykonawcę w okresie obowiązywania umowy stronie przeciwnej przysługiwać będzie kara umowna w wysokości 10 % maksymalnego wynagrodzenia netto,
o którym mowa w § 4 ust. 1 umowy.
§ 7
Możliwe zmiany w zawartej umowie oraz warunki takiej zmiany.
1. Umowa może być zmieniona w stosunku do złożonej oferty i na niżej wymienionych warunkach:
1) w stosunku do wartości umowy:
a) w razie zmiany urzędowej stawki podatku VAT – w celu dostosowania do aktualnie obowiązującej stawki – bez zmiany wartości netto produktów objętych zmianą, jednak nie wcześniej niż po dacie rozpoczęcia jej obowiązywania. Zmiana umowy w tym zakresie może być wprowadzona na wniosek Wykonawcy;
b) zamiana ilości poszczególnych pozycji określonych w Kalkulacji cenowej stanowiącej Załącznik nr 2 do umowy, z zastrzeżeniem, że cena jednostkowa
i maksymalna wartość umowy brutto nie ulegną zmianie.
- Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.
- Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 454 ustawy Pzp:
- zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np. zmiana numeru rachunku bankowego, NIP, REGON);
- zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów między stronami.
§8
Osoby upoważnione do kontaktu
-
-
-
- Koordynatorem realizacji umowy ze strony Zamawiającego będzie:
-
-
Ratajczak Jacek – Administrator 91 3842565
1a. Koordynatorem realizacji umowy ze strony Wykonawcy będzie:
……………………………………………..
§9
Postanowienia końcowe
- Wszelkie zmiany wprowadzone do Umowy wymagają obustronnej zgody oraz formy pisemnej pod rygorem nieważności i muszą być zgodne z art. 454 ustawy Pzp.
- Strony umowy zobowiązują się do niezwłocznego wzajemnego informowania o każdej zmianie danych, mających wpływ na realizację umowy.
- W przypadku poniesienia strat z powodu braku aktualizacji danych, Strony zastrzegają sobie prawo dochodzenia odszkodowania na zasadach ogólnych.
- Wykonawca będzie ponosił odpowiedzialność w stosunku do Zamawiającego,
w przypadku wystąpienia jakichkolwiek roszczeń osób trzecich odnośnie naruszenia patentu, wzoru użytkowego, znaku towarowego, czy innych praw majątkowych powstałych w związku z realizacją Umowy. - Strony Umowy będą czynić wszystko, aby rozstrzygnąć ewentualne spory w sposób polubowny w drodze negocjacji. W przypadku braku polubownego załatwienia, spory wynikające z Umowy będą rozstrzygane przez sąd właściwy miejscowo dla siedziby Zamawiającego.
- W sprawach nie uregulowanych w umowie zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego, jeśli przepisy ustawy Pzp nie stanowią inaczej.
- Niniejsza umowa stanowi informację publiczną w rozumieniu art. 1 ustawy z dnia
6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz.U. z 2019 r. poz. 1429)
i podlega udostępnieniu na zasadach i w trybie określonych w ww. ustawie. - Umowę sporządza się w 2-ch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej strony.
ZAŁĄCZNIKI:
- Załącznik nr 1 - Klauzula informacyjna w związku z prowadzeniem postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego. - Załącznik nr 2 - Kalkulacja cenowa
- Opis przedmiotu zamówienia i wykaz pomieszczeń
ZAMAWIAJĄCY WYKONAWCA
Załącznik nr 1
do umowy Nr D/ /2025
Klauzula informacyjna w związku z prowadzeniem
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia
27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Dom Pomocy Społecznej w Gryficach .
2) kontakt z Inspektorem Ochrony Danych w Domu Pomocy Społecznej w Gryficach
możliwy jest pod adresem email: iod@gryfice.pl
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji umowy oraz przepisów nakładających na administratora obowiązek realizacji powierzonych zadań na podstawie Art. 6 ust. 1 lit. a, b, c, e - ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
4) Administrator nie przekazuje Państwa danych osobowych osobom trzecim.
5) Pana/Pani dane osobowe przechowywane będą przez okres przewidziany wg Rzeczowego Wykazy Akt.
6) posiada Pani/Pan prawo do: żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do cofnięcia zgody
w dowolnym momencie.
7) ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
8) podanie danych osobowych jest wymagane do realizacji umowy, niepodanie danych w zakresie wymaganym przez administratora będzie skutkować brakiem możliwości realizacji lub kontynuacji umowy.
9) Pana/Pani dane nie będą poddane zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji (profilowaniu).
10) Administrator nie planuje dalej przetwarzać danych osobowych w celu innym niż cel, w którym dane osobowe zostały zebrane.
11) Pani/Pana dane nie będą przekazane odbiorcy w państwie trzecim lub organizacji międzynarodowej.