Wzór umowy
U M O W A Nr D /12 / 2024
zawarta w dniu … ……. …… r. w Gryficach, pomiędzy
Nabywcą:
Powiat Gryficki
Plac Zwycięstwa 37, 72-300 Gryfice
NIP: 857 17 28 259
Odbiorcą/Płatnikiem:
Dom Pomocy Społecznej
Ul. Kościuszki 35
72-300 Gryfice
zwanym w treści umowy „Odbiorcą”, reprezentowanym przez:
1. Marzenę Pelc - Dyrektor
przy udziale
2. Agnieszki Chojnackiej- Głównego Księgowego
A
………………………………………………………………………..
zwanym w treści umowy „Wykonawcą”, reprezentowanym przez:
………………………………………………………………………………
w wyniku rozstrzygnięcia przeprowadzonego przez Dom Pomocy Społecznej
w Gryficach postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie zapytania
ofertowego na „Dostawa chemii gospodarczej dla Domu Pomocy Społecznej w Gryficach” przyjęto warunki umowy o następującej treści:
§ 1
Przedmiot umowy
- Zamawiający zleca, a Wykonawca przyjmuje do wykonania dostawa chemii dla Domu Pomocy Społecznej w Gryficach zgodnie z postanowieniami niniejszej umowy, ofertą Wykonawcy w łącznej ilości określonej w załączniku nr 2 stanowiącym integralną część umowy.
- Przedmiot umowy wykonywany będzie sukcesywnie, według zapotrzebowania Zamawiającego zgłaszanego Wykonawcy w formie częściowych zamówień.
- Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany ilości zamawianych środków i produktów chemicznych przewidzianych w Zapytaniu ofertowym, w zależności od bieżących potrzeb.
- Wykonawcy nie przysługuje roszczenie z tytułu zamówienia mniejszej ilości asortymentu aniżeli szacunkowe ilości wskazane w Zapytaniu ofertowym, na które Zamawiający nie złożył zamówienia.
- Zamawiający i Wykonawca zobowiązani są współdziałać przy wykonaniu niniejszej umowy, w celu należytej realizacji zamówienia.
- Wykonawca winien dostarczyć produkty, odpowiadające normom jakościowym właściwym dla danego rodzaju produktów, które obowiązują na terenie Polski oraz o aktualnych terminach i przydatności do zastosowania, tzn. co najmniej połowa okresu ważności przewidzianego dla każdego artykułu. Opakowania dostarczanych produktów muszą być oznakowane widoczną datą terminu przydatności do użycia. Produkty powinny być jakościowo dobre i wolne od wad.
§ 2
Termin wykonania i warunki dostawy
- Strony ustalają, że przedmiot umowy zostanie wykonany zgodnie z ofertą Wykonawcy sukcesywnie w terminie do 12 miesięcy od dnia podpisania umowy.
- Miejscem dostawy chemii jest magazyn kuchni przy ul. Kościuszki 71 72-300 Gryfice .
- Odbiorca będzie składał u Dostawcy telefoniczne zamówienia 7 dniowym wyprzedzeniem, ze wskazaniem ilości i miejsca dostawy. Fakt przyjęcia zamówienia potwierdza również na piśmie przedstawiciel dostawcy (kierowca).
- Wykonawca na własny koszt i ryzyko zapewni każdorazowo transport zamówionego towaru.
- Dostawy winny być realizowane w opakowaniach oraz transportem wykonawcy na jego koszt. Opakowania oraz środek transportu powinny odpowiadać właściwym przepisom i normom.
- Dostawa produktów obejmuje również ich rozładunek i wniesienie do miejsc wskazanych przez upoważnionych pracowników Zamawiającego.
- Odbiór towaru będzie dokonywany przez Zamawiającego (upoważnionego pracownika Zamawiającego) w jego magazynie w oparciu o złożone zamówienie i obowiązujące wymogi zawarte w niniejszej umowie oraz ofercie Wykonawcy.
§ 3
Odbiór i reklamacje
- Zamawiający zobowiązuje się do zbadania dostarczonego asortymentu pod względem ilościowym w dniu odbioru. W przypadku braków ilościowych w danym asortymencie, Zamawiający powiadomi o tym fakcie Wykonawcę telefonicznie lub emailem. W takiej sytuacji Wykonawca niezwłocznie uzupełni dostawę.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia produktów dostarczonych
w sposób niewłaściwy, w uszkodzonych opakowaniach lub których wygląd, zapach, konsystencja itp. budzą uzasadnione podejrzenia co do nieodpowiedniej ich jakości bądź przydatności do użytkowania. - W sytuacji, o której mowa w ust. 2, Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego dostarczenia produktów pełnowartościowych w miejsce uprzednio zakwestionowanych przez Zamawiającego – nie później niż dnia następnego.
§ 4
Warunki płatności
- Na podstawie oferty Wykonawcy z tytułu dostawa środków chemicznych, Wykonawca otrzyma maksymalne wynagrodzenie w wysokości:
……………….. zł netto
………………... zł brutto
słownie brutto……
.
- Wynagrodzenie zawiera wszelkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia, w szczególności koszty transportu, rozładunku i wniesienia oraz koszty opakowania.
- W przypadku zmniejszenia ilości zamawianego asortymentu, o którym mowa
w § 1 ust. 1 umowy, Wykonawca otrzyma odpowiednio zmniejszone wynagrodzenie. W przypadku zwiększenia ilości zamawianego asortymentu, o którym mowa
w § 1 ust. 1 umowy, Wykonawca otrzyma odpowiednio zwiększone wynagrodzenie. - Każdorazowo za wykonaną dostawę Wykonawca otrzyma zapłatę odpowiadającą wysokości ilości dostarczonych produktów pomnożoną przez ich ceny jednostkowe wynikające z Kalkulacji cenowej stanowiącego Załącznik nr 1 do umowy.
- Wynagrodzenie będzie płatne przelewem na podstawie prawidłowo wystawionych faktur VAT w terminie 30 dni od daty ich doręczenia Zamawiającemu na konto Wykonawcy wskazane na fakturze. Warunkiem zapłaty jest dokonany bez zastrzeżeń odbiór ilościowo – jakościowy dostarczonego towaru.
- Przy dokonywaniu płatności realizowanych na podstawie niniejszej umowy strony zobowiązują się stosować model podzielonej płatności, o ile obowiązek taki wynika
z przepisów prawa. - Za dzień zapłaty uważa się dzień obciążenia rachunku bankowego Zamawiającego.
- Wszelkie płatności będą dokonywane w złotych polskich.
- Za nieterminowe dokonywanie płatności wynagrodzenia, Wykonawca może żądać za każdy dzień opóźnienia w zapłacie, odsetek w wysokości ustawowej.
§ 5
Kary umowne
- Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne:
- w wysokości 0,5 % maksymalnego wynagrodzenia netto, o którym mowa
w § 4 ust. 1 umowy – za każdy rozpoczęty dzień zwłoki w dostawie zamówionego asortymentu po terminie określonym w § 2 ust. 3 umowy; - w wysokości 0,2 % maksymalnego wynagrodzenia netto, o którym mowa
w § 4 ust. 1 umowy – za każdy rozpoczęty dzień zwłoki w dostarczeniu asortymentu wolnego od wad, po terminie określonym w § 3 ust. 3 umowy; - z tytułu odstąpienia od umowy przez Zamawiającego lub Wykonawcę z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy w wysokości 10 % maksymalnego wynagrodzenia netto, o którym mowa w § 4 ust. 1 umowy;
- Łączna maksymalna wysokość kar umownych nie może przekroczyć 20 % wartości wynagrodzenia netto określonego w § 4 ust. 1 umowy.
- Zamawiający zobowiązuje się zapłacić Wykonawcy kare umowną w wysokości 10% maksymalnego wynagrodzenia netto, o którym mowa w § 4 ust. 1 umowy, gdy Strona rozwiąże lub odstąpi od umowy z powodu okoliczności, za które odpowiada Zamawiający.
- Wykonawca wyraża zgodę na potrącenie kar umownych z wynagrodzenia należnego z tytułu realizacji dostaw wynikających z Umowy.
- Karę umowną nakłada się poprzez wystawienie noty obciążeniowej z podaniem podstawy jej naliczenia i wysokości kary.
- Zamawiający zastrzega sobie możliwość dochodzenia odszkodowania uzupełniającego do wysokości poniesionej szkody.
§ 6
Odstąpienie od umowy
- W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach. W takim przypadku Wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy. W takim przypadku nie ma zastosowania § 5 ust. 3 umowy.
- Zamawiający może odstąpić od umowy w przypadku:
- braku uzyskania środków na pokrycie należności wynikających z realizacji niniejszej umowy – w takim przypadku Wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia z tytułu wykonania części umowy;
- trzykrotnego opóźnienia w dostarczeniu asortymentu przekraczającego termin,
o którym mowa w § 2 ust. 3 umowy; - trzykrotnego opóźnienia w dostarczeniu asortymentu wolnego od wad przekraczającego termin, o którym mowa w § 3 ust. 3 umowy;
- w przypadku trzykrotnej uzasadnionej reklamacji asortymentu, o której mowa
w § 3 ust. 4 umowy; - w przypadku nienależytego wykonywania umowy przez Wykonawcę, poprzedzonego dwukrotnym, pisemnym wezwaniem do jej należytego wykonywania
– w terminie 30 dni od dnia wystąpienia ww. okoliczności uzasadniających odstąpienie od Umowy.
- Odstąpienie następuje poprzez pisemne oświadczenie jednej ze stron pod rygorem nieważności. Oświadczenie może być złożone bezpośrednio w siedzibie drugiej strony bądź przesłane listem poleconym za zwrotnym poleceniem odbioru.
- W przypadku nieuzasadnionego odstąpienia od umowy przez Zamawiającego lub Wykonawcę w okresie obowiązywania umowy stronie przeciwnej przysługiwać będzie kara umowna w wysokości 10 % maksymalnego wynagrodzenia brutto,
o którym mowa w § 4 ust. 1 umowy.
§ 7
Możliwe zmiany w zawartej umowie oraz warunki takiej zmiany.
1. Umowa może być zmieniona w stosunku do złożonej oferty i na niżej wymienionych warunkach:
1) w stosunku do wartości umowy:
a) w razie zmiany urzędowej stawki podatku VAT – w celu dostosowania do aktualnie obowiązującej stawki – bez zmiany wartości netto produktów objętych zmianą, jednak nie wcześniej niż po dacie rozpoczęcia jej obowiązywania. Zmiana umowy w tym zakresie może być wprowadzona na wniosek Wykonawcy;
b) zaistnieją obiektywne przyczyny, z uwagi na które konieczne jest odstąpienie od realizacji części lub całości zamówienia;
c) powstanie sytuacja gwałtownej dekoniunktury;
d) dojdzie do kryzysów finansowych w skali ponadpaństwowej;
- Niezależnie od postanowień powyższych przewiduje się możliwość zmiany umowy o zamówienie w przypadku, gdy:
- zachowanie istniejących postanowień niniejszej umowy będzie niemożliwe w skutek nakazów, decyzji, czy innego rodzaju rozstrzygnięć administracji publicznej;
- okaże się to konieczne w celu umożliwienia realizacji niniejszej umowy w sposób zgodny z powszechnie lub miejscowo obowiązującymi przepisami prawa;
- wynikną rozbieżności lub niejasności w niniejszej Umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie niniejszej Umowy zgodnie z jej celem lub w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez Wykonawcę i Zamawiającego.
- Zmiany do umowy może inicjować zarówno Wykonawca jak i Zamawiający.
§8
Postanowienia końcowe
- Wszelkie zmiany wprowadzone do Umowy wymagają obustronnej zgody oraz formy pisemnej pod rygorem nieważności.
- Strony umowy zobowiązują się do niezwłocznego wzajemnego informowania o każdej zmianie danych, mających wpływ na realizację umowy.
- W przypadku poniesienia strat z powodu braku aktualizacji danych, Strony zastrzegają sobie prawo dochodzenia odszkodowania na zasadach ogólnych.
- Strony Umowy będą czynić wszystko, aby rozstrzygnąć ewentualne spory w sposób polubowny w drodze negocjacji. W przypadku braku polubownego załatwienia, spory wynikające z Umowy będą rozstrzygane przez sąd właściwy miejscowo dla siedziby Zamawiającego.
- W sprawach nie uregulowanych w umowie zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego.
- Niniejsza umowa stanowi informację publiczną w rozumieniu art. 1 ustawy z dnia
6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz.U. z 2019 r. poz. 1429)
i podlega udostępnieniu na zasadach i w trybie określonych w ww. ustawie. - Umowę sporządza się w 2-ch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej strony.
ZAŁĄCZNIKI:
- Załącznik nr 2- Roczne szacunkowe zapotrzebowanie ilościowe na dostawę chemii gospodarczej dla Domu Pomocy Społecznej w Gryficach .
ZAMAWIAJĄCY WYKONAWCA