Wzór umowy

 

                                                            U M O W A  Nr D /12 / 2024

 

 

zawarta w dniu … ……. …… r.  w  Gryficach,  pomiędzy

 

Nabywcą:

Powiat Gryficki

Plac Zwycięstwa 37, 72-300 Gryfice

NIP: 857 17 28 259

 

Odbiorcą/Płatnikiem:

Dom Pomocy Społecznej

Ul. Kościuszki 35

72-300 Gryfice

 

zwanym w treści umowy „Odbiorcą”, reprezentowanym przez:

1. Marzenę Pelc - Dyrektor

przy udziale

2. Agnieszki Chojnackiej- Głównego Księgowego

A

 

………………………………………………………………………..

 

zwanym w treści umowy „Wykonawcą”, reprezentowanym przez:

 

 

………………………………………………………………………………

 

w wyniku rozstrzygnięcia przeprowadzonego przez Dom Pomocy Społecznej
w Gryficach postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie zapytania
ofertowego na „
Dostawa chemii gospodarczej dla Domu Pomocy Społecznej w Gryficach przyjęto warunki umowy o następującej treści:

 

§ 1

Przedmiot umowy

  1. Zamawiający zleca, a Wykonawca przyjmuje do wykonania dostawa chemii dla Domu Pomocy Społecznej w Gryficach  zgodnie z postanowieniami niniejszej umowy, ofertą Wykonawcy w łącznej ilości określonej w załączniku nr 2 stanowiącym integralną część umowy.
  2. Przedmiot umowy wykonywany będzie sukcesywnie, według zapotrzebowania Zamawiającego zgłaszanego Wykonawcy w formie częściowych zamówień.
  3. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany ilości zamawianych środków i produktów chemicznych przewidzianych w Zapytaniu ofertowym, w zależności od bieżących potrzeb.
  4. Wykonawcy nie przysługuje roszczenie z tytułu zamówienia mniejszej ilości asortymentu aniżeli szacunkowe ilości wskazane w Zapytaniu ofertowym, na które Zamawiający nie złożył zamówienia.
  5. Zamawiający i Wykonawca zobowiązani są współdziałać przy wykonaniu niniejszej umowy, w celu należytej realizacji zamówienia.
  6. Wykonawca winien dostarczyć produkty, odpowiadające normom jakościowym właściwym dla danego rodzaju produktów, które obowiązują na terenie Polski oraz o aktualnych terminach i przydatności do zastosowania, tzn. co najmniej połowa okresu ważności przewidzianego dla każdego artykułu. Opakowania dostarczanych produktów muszą być oznakowane widoczną datą terminu przydatności do użycia. Produkty powinny być jakościowo dobre i wolne od wad.

 

 

 

§ 2

Termin wykonania i warunki dostawy

  1. Strony ustalają, że przedmiot umowy zostanie wykonany zgodnie z ofertą Wykonawcy sukcesywnie w terminie do 12 miesięcy od dnia podpisania umowy.
  2. Miejscem dostawy chemii jest magazyn kuchni przy ul. Kościuszki 71 72-300 Gryfice .
  3. Odbiorca będzie składał u Dostawcy telefoniczne zamówienia 7 dniowym wyprzedzeniem, ze wskazaniem ilości i miejsca dostawy. Fakt przyjęcia zamówienia potwierdza również na piśmie przedstawiciel dostawcy (kierowca).
  4. Wykonawca na własny koszt i ryzyko zapewni każdorazowo transport zamówionego towaru.
  5. Dostawy winny być realizowane w opakowaniach oraz transportem wykonawcy na jego koszt. Opakowania oraz środek transportu powinny odpowiadać właściwym przepisom i normom.
  6. Dostawa produktów obejmuje również ich rozładunek i wniesienie do miejsc wskazanych przez upoważnionych pracowników Zamawiającego.
  7. Odbiór towaru będzie dokonywany przez Zamawiającego (upoważnionego pracownika Zamawiającego) w jego magazynie w oparciu o złożone zamówienie i obowiązujące wymogi zawarte w niniejszej umowie oraz ofercie Wykonawcy.

 

§ 3

Odbiór i reklamacje

  1. Zamawiający zobowiązuje się do zbadania dostarczonego asortymentu pod względem ilościowym w dniu odbioru. W przypadku braków ilościowych w danym asortymencie, Zamawiający powiadomi o tym fakcie Wykonawcę telefonicznie lub emailem. W takiej sytuacji Wykonawca niezwłocznie uzupełni dostawę.
  2. Zamawiający zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia produktów dostarczonych
    w sposób niewłaściwy, w uszkodzonych opakowaniach lub których wygląd, zapach, konsystencja itp. budzą uzasadnione podejrzenia co do nieodpowiedniej ich jakości bądź przydatności do użytkowania.
  3. W sytuacji, o której mowa w ust. 2, Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego dostarczenia produktów pełnowartościowych w miejsce uprzednio zakwestionowanych przez Zamawiającego – nie później niż dnia następnego.

 

§ 4

Warunki płatności

  1. Na podstawie oferty Wykonawcy z tytułu dostawa środków chemicznych, Wykonawca  otrzyma maksymalne wynagrodzenie w wysokości:

……………….. zł netto

………………... zł brutto

słownie brutto……

 .

  1. Wynagrodzenie zawiera wszelkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia, w szczególności koszty transportu, rozładunku i wniesienia oraz koszty opakowania.
  2. W przypadku zmniejszenia ilości zamawianego asortymentu, o którym mowa
    w § 1 ust. 1 umowy, Wykonawca otrzyma odpowiednio zmniejszone wynagrodzenie. W przypadku zwiększenia ilości zamawianego asortymentu, o którym mowa
    w § 1 ust. 1 umowy, Wykonawca otrzyma odpowiednio zwiększone wynagrodzenie.
  3. Każdorazowo za wykonaną dostawę Wykonawca otrzyma zapłatę odpowiadającą wysokości ilości dostarczonych produktów pomnożoną przez ich ceny jednostkowe wynikające z Kalkulacji cenowej stanowiącego Załącznik nr 1 do umowy.
  4. Wynagrodzenie będzie płatne przelewem na podstawie prawidłowo wystawionych faktur VAT w terminie 30 dni od daty ich doręczenia Zamawiającemu na konto Wykonawcy wskazane na fakturze. Warunkiem zapłaty jest dokonany bez zastrzeżeń odbiór ilościowo – jakościowy dostarczonego towaru.
  5. Przy dokonywaniu płatności realizowanych na podstawie niniejszej umowy strony zobowiązują się stosować model podzielonej płatności, o ile obowiązek taki wynika
    z przepisów prawa.  
  6. Za dzień zapłaty uważa się dzień obciążenia rachunku bankowego Zamawiającego.
  7. Wszelkie płatności będą dokonywane w złotych polskich.
  8. Za nieterminowe dokonywanie płatności wynagrodzenia, Wykonawca może żądać za każdy dzień opóźnienia w zapłacie, odsetek w wysokości ustawowej.

 

§ 5

Kary umowne

  1. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne:
  1. w wysokości 0,5 % maksymalnego wynagrodzenia netto, o którym mowa
    w § 4  ust. 1 umowy – za każdy rozpoczęty dzień zwłoki w dostawie zamówionego asortymentu po terminie określonym w § 2 ust. 3 umowy;
  2. w wysokości 0,2 % maksymalnego wynagrodzenia netto, o którym mowa
    w § 4  ust. 1 umowy – za każdy rozpoczęty dzień zwłoki w dostarczeniu asortymentu wolnego od wad, po terminie określonym w § 3 ust. 3 umowy;
  3. z tytułu odstąpienia od umowy przez Zamawiającego lub Wykonawcę  z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy w wysokości 10 % maksymalnego wynagrodzenia netto, o którym mowa w § 4  ust. 1 umowy;
  1. Łączna maksymalna wysokość kar umownych nie może przekroczyć 20 % wartości wynagrodzenia netto określonego w § 4 ust. 1 umowy.
  2. Zamawiający zobowiązuje się zapłacić Wykonawcy kare umowną w wysokości 10% maksymalnego wynagrodzenia netto, o którym mowa w § 4  ust. 1 umowy, gdy Strona rozwiąże lub odstąpi od umowy z powodu  okoliczności, za które odpowiada Zamawiający.
  3. Wykonawca wyraża zgodę na potrącenie kar umownych z wynagrodzenia należnego z tytułu realizacji dostaw wynikających z Umowy.
  4. Karę umowną nakłada się poprzez wystawienie noty obciążeniowej z podaniem podstawy jej naliczenia i wysokości kary.
  5. Zamawiający zastrzega sobie możliwość dochodzenia odszkodowania uzupełniającego do wysokości poniesionej szkody.

 

 

 

 

 

                                                               

 

 

    § 6

       Odstąpienie od umowy

  1. W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach. W takim przypadku Wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy. W takim przypadku nie ma zastosowania § 5 ust. 3 umowy.
  2. Zamawiający  może odstąpić od umowy w przypadku:
    1. braku uzyskania środków na pokrycie należności wynikających z realizacji niniejszej umowy – w takim przypadku Wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia z tytułu wykonania części umowy;
    2. trzykrotnego opóźnienia w dostarczeniu asortymentu przekraczającego termin,
      o którym mowa w § 2 ust. 3 umowy;
    3. trzykrotnego opóźnienia w dostarczeniu asortymentu wolnego od wad przekraczającego termin, o którym mowa w § 3 ust. 3 umowy;
    4. w przypadku trzykrotnej uzasadnionej reklamacji asortymentu, o której mowa
      w § 3 ust. 4 umowy;
    5. w przypadku nienależytego wykonywania umowy przez Wykonawcę, poprzedzonego dwukrotnym, pisemnym wezwaniem do jej należytego wykonywania

– w terminie 30 dni od dnia wystąpienia ww. okoliczności uzasadniających odstąpienie od Umowy.

  1. Odstąpienie następuje poprzez pisemne oświadczenie jednej ze stron pod rygorem nieważności. Oświadczenie może być złożone bezpośrednio w siedzibie drugiej strony bądź przesłane listem poleconym za zwrotnym poleceniem odbioru.
  2. W  przypadku  nieuzasadnionego  odstąpienia  od  umowy  przez  Zamawiającego    lub  Wykonawcę  w okresie obowiązywania  umowy stronie przeciwnej przysługiwać będzie kara umowna w wysokości 10 % maksymalnego wynagrodzenia brutto,
    o którym mowa w § 4  ust. 1 umowy.

 

§ 7

Możliwe zmiany w zawartej umowie oraz warunki takiej zmiany.

 1. Umowa może być zmieniona w stosunku do złożonej oferty i na niżej wymienionych warunkach:

     1) w stosunku do wartości umowy:

a) w razie zmiany urzędowej stawki podatku VAT – w celu dostosowania do aktualnie obowiązującej stawki – bez zmiany wartości netto produktów objętych zmianą, jednak nie wcześniej niż po dacie rozpoczęcia jej obowiązywania. Zmiana umowy w tym zakresie może być wprowadzona na wniosek Wykonawcy;

 b) zaistnieją obiektywne przyczyny, z uwagi na które konieczne jest odstąpienie od realizacji części lub całości zamówienia;

c) powstanie sytuacja gwałtownej dekoniunktury;

d) dojdzie do kryzysów finansowych w skali ponadpaństwowej;

  1. Niezależnie      od      postanowień  powyższych   przewiduje    się      możliwość zmiany umowy  o zamówienie w przypadku, gdy:
  1. zachowanie istniejących postanowień niniejszej umowy będzie niemożliwe w skutek nakazów, decyzji, czy innego rodzaju rozstrzygnięć administracji publicznej;
  2. okaże  się  to  konieczne  w  celu  umożliwienia  realizacji  niniejszej  umowy  w  sposób  zgodny z powszechnie lub miejscowo obowiązującymi przepisami prawa;

 

  1. wynikną   rozbieżności   lub   niejasności   w   niniejszej   Umowie,   których   nie   można   usunąć   w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie niniejszej Umowy zgodnie z jej celem lub w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez Wykonawcę i Zamawiającego.
  1. Zmiany do umowy może inicjować zarówno Wykonawca jak i Zamawiający.

 

 

 

 

 

§8

Postanowienia końcowe

  1. Wszelkie zmiany wprowadzone do Umowy wymagają obustronnej zgody oraz formy pisemnej pod rygorem nieważności.
  2. Strony umowy zobowiązują się do niezwłocznego wzajemnego informowania o każdej zmianie danych, mających wpływ na realizację umowy.
  3. W przypadku poniesienia strat z powodu braku aktualizacji danych, Strony zastrzegają sobie prawo dochodzenia odszkodowania na zasadach ogólnych.
  4. Strony Umowy będą czynić wszystko, aby rozstrzygnąć ewentualne spory w sposób polubowny w drodze negocjacji. W przypadku braku polubownego załatwienia, spory wynikające z Umowy będą rozstrzygane przez sąd właściwy miejscowo dla siedziby Zamawiającego.
  5. W sprawach nie uregulowanych w umowie zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego.
  6. Niniejsza umowa stanowi informację publiczną w rozumieniu art. 1 ustawy z dnia
    6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz.U. z 2019 r. poz. 1429)
    i podlega udostępnieniu na zasadach i w trybie określonych w ww. ustawie.
  7. Umowę sporządza się w 2-ch  jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej strony.

 

ZAŁĄCZNIKI:

  1. Załącznik nr 2- Roczne szacunkowe zapotrzebowanie ilościowe na dostawę chemii gospodarczej dla Domu Pomocy Społecznej w Gryficach .

 

 

 

ZAMAWIAJĄCY                                                                         WYKONAWCA         

 

 

 

Wytworzył:
Udostępnił:
Krupecka Dorota
(2024-11-19 14:34:06)
Ostatnio zmodyfikował:
Krupecka Dorota
(2024-11-19 14:34:27)
       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki