Wzór umowy

Załącznik nr 3

 

U M O W A    nr D /8 / 2024

 

zawarta w dniu…………….2024 r.  w  Gryficach,  pomiędzy

 

Nabywcą:

Powiat Gryficki

Plac Zwycięstwa 37, 72-300 Gryfice

NIP: 857 172 82 59

 

Odbiorcą/Płatnikiem:

Dom Pomocy Społecznej

Ul. Kościuszki 35

72-300 Gryficach

 

zwanym w treści umowy „Odbiorcą”, reprezentowanym przez:

1. Marzenę Pelc - Dyrektor

przy udziale

2. Agnieszki Chojnackiej- Głównego Księgowego

a

………………………….

………………………….

………………………….

 

zwanym w treści umowy „Wykonawcą”, reprezentowanym przez:

 

…………………………….

 

w wyniku rozstrzygnięcia przeprowadzonego przez Dom Pomocy Społecznej
w Gryficach postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie zapytania
ofertowego na „
Dostawę mięsa drobiowego i przetworów drobiowych dla Domu Pomocy Społecznej w Gryficach” przyjęto warunki umowy o następującej treści:

 

§ 1

Przedmiot umowy

  1. Zamawiający zleca, a Wykonawca przyjmuje do wykonania dostawę mięsa drobiowego i przetworów drobiowych dla Domu Pomocy Społecznej w Gryficach  zgodnie z postanowieniami niniejszej umowy, ofertą Wykonawcy w łącznej ilości określonej w załączniku nr 1 stanowiącym integralną część umowy.
  2. Przedmiot umowy wykonywany będzie sukcesywnie, według zapotrzebowania Zamawiającego zgłaszanego Wykonawcy w formie częściowych zamówień.
  3. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany ilości zamawianych mięsa i przetworów mięsnych przewidzianych w Zapytaniu ofertowym, w zależności od bieżących potrzeb.
  4. Wykonawcy nie przysługuje roszczenie z tytułu zamówienia mniejszej ilości asortymentu aniżeli szacunkowe ilości wskazane w Zapytaniu ofertowym, na które Zamawiający nie złożył zamówienia.
  5. Zamawiający i Wykonawca zobowiązani są współdziałać przy wykonaniu niniejszej umowy, w celu należytej realizacji zamówienia.
  6. Wykonawca winien dostarczyć produkty pierwszej klasy jakości, świeże, odpowiadające normom jakościowym właściwym dla danego rodzaju produktów, które obowiązują na terenie Polski oraz o aktualnych terminach przydatności do spożycia, tzn. co najmniej połowa okresu ważności przewidzianego dla każdego artykułu. Opakowania dostarczanych produktów żywnościowych muszą być oznakowane widoczną datą terminu przydatności do spożycia. Produkty powinny być jakościowo dobre i wolne od wad.

 

§ 2

Termin wykonania i warunki dostawy

  1. Strony ustalają, że przedmiot umowy zostanie wykonany zgodnie z ofertą Wykonawcy sukcesywnie w terminie do 12 miesięcy od dnia podpisania umowy.
  2. Miejscem dostawy mięsa i przetworów mięsnych  jest magazyn kuchni przy ul. Kościuszki 71 72-300 Gryfice .
  3. Odbiorca będzie składał u Dostawcy telefoniczne zamówienia z jednodniowym wyprzedzeniem, ze wskazaniem ilości i miejsca dostawy. Fakt przyjęcia zamówienia potwierdza również na piśmie przedstawiciel dostawcy (kierowca).
  4. Wykonawca na własny koszt i ryzyko zapewni każdorazowo transport zamówionego towaru.
  5. Dostawy winny być realizowane w opakowaniach oraz transportem wykonawcy na jego koszt. Opakowania oraz środek transportu powinny odpowiadać właściwym przepisom i normom dotyczącym kontaktu z żywnością. Osoba dostarczająca towar do zamawiającego winna posiadać aktualne orzeczenie lekarskie wydawanie na podstawie badań do celów sanitarno-epidemiologicznych oraz stosowne atesty producentów w/w artykułów.
  6. Dostawa produktów obejmuje również ich rozładunek i wniesienie do miejsc wskazanych przez upoważnionych pracowników Zamawiającego.
  7. Odbiór towaru będzie dokonywany przez Zamawiającego (upoważnionego pracownika Zamawiającego) w jego magazynie w oparciu o złożone zamówienie i obowiązujące wymogi zawarte w niniejszej umowie oraz ofercie Wykonawcy.

 

§ 3

Odbiór i reklamacje

  1. Zamawiający zobowiązuje się do zbadania dostarczonego asortymentu pod względem ilościowym w dniu odbioru. W przypadku braków ilościowych w danym asortymencie, Zamawiający powiadomi o tym fakcie Wykonawcę telefonicznie lub emailem. W takiej sytuacji Wykonawca niezwłocznie uzupełni dostawę.
  2. Zamawiający zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia produktów dostarczonych
    w sposób niewłaściwy, w uszkodzonych opakowaniach lub których wygląd, zapach, konsystencja itp. budzą uzasadnione podejrzenia co do nieodpowiedniej ich jakości bądź przydatności do spożycia.
  3. W sytuacji, o której mowa w ust. 2, Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego dostarczenia produktów pełnowartościowych w miejsce uprzednio zakwestionowanych przez Zamawiającego – nie później niż dnia następnego.

 

§ 4

Warunki płatności

  1. Na podstawie oferty Wykonawcy z tytułu dostawy mięsa drobiowego i przetworów drobiowych, Wykonawca  otrzyma maksymalne wynagrodzenie w wysokości:

…………………. netto

…………………. brutto

słownie brutto: ………………………………………………………………………………………………………………….. .

  1. Wynagrodzenie zawiera wszelkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia, w szczególności koszty transportu, rozładunku i wniesienia oraz koszty opakowania.
  2. W przypadku zmniejszenia ilości zamawianego asortymentu, o którym mowa
    w § 1 ust. 1 umowy, Wykonawca otrzyma odpowiednio zmniejszone wynagrodzenie. W przypadku zwiększenia ilości zamawianego asortymentu, o którym mowa
    w § 1 ust. 1 umowy, Wykonawca otrzyma odpowiednio zwiększone wynagrodzenie.
  3. Każdorazowo za wykonaną dostawę Wykonawca otrzyma zapłatę odpowiadającą wysokości ilości dostarczonych produktów pomnożoną przez ich ceny jednostkowe wynikające z Kalkulacji cenowej stanowiącego Załącznik nr 1 do umowy.
  4. Wynagrodzenie będzie płatne przelewem na podstawie prawidłowo wystawionych faktur VAT w terminie 30 dni od daty ich doręczenia Zamawiającemu na konto Wykonawcy wskazane na fakturze. Warunkiem zapłaty jest dokonany bez zastrzeżeń odbiór ilościowo – jakościowy dostarczonego towaru.
  5. Przy dokonywaniu płatności realizowanych na podstawie niniejszej umowy strony zobowiązują się stosować model podzielonej płatności, o ile obowiązek taki wynika
    z przepisów prawa.  
  6. Za dzień zapłaty uważa się dzień obciążenia rachunku bankowego Zamawiającego.
  7. Wszelkie płatności będą dokonywane w złotych polskich.
  8. Za nieterminowe dokonywanie płatności wynagrodzenia, Wykonawca może żądać za każdy dzień opóźnienia w zapłacie, odsetek w wysokości ustawowej.

 

§ 5

Kary umowne

  1. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne:
  1. w wysokości 0,5 % maksymalnego wynagrodzenia netto, o którym mowa
    w § 4  ust. 1 umowy – za każdy rozpoczęty dzień zwłoki w dostawie zamówionego asortymentu po terminie określonym w § 2 ust. 3 umowy;
  2. w wysokości 0,2 % maksymalnego wynagrodzenia netto, o którym mowa
    w § 4  ust. 1 umowy – za każdy rozpoczęty dzień zwłoki w dostarczeniu asortymentu wolnego od wad, po terminie określonym w § 3 ust. 3 umowy;
  3. z tytułu odstąpienia od umowy przez Zamawiającego lub Wykonawcę  z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy w wysokości 10 % maksymalnego wynagrodzenia netto, o którym mowa w § 4  ust. 1 umowy;
  1. Łączna maksymalna wysokość kar umownych nie może przekroczyć 20 % wartości wynagrodzenia netto określonego w § 4 ust. 1 umowy.
  2. Zamawiający zobowiązuje się zapłacić Wykonawcy kare umowną w wysokości 10% maksymalnego wynagrodzenia netto, o którym mowa w § 4  ust. 1 umowy, gdy Strona rozwiąże lub odstąpi od umowy z powodu  okoliczności, za które odpowiada Zamawiający.
  3. Wykonawca wyraża zgodę na potrącenie kar umownych z wynagrodzenia należnego z tytułu realizacji dostaw wynikających z Umowy.
  4. Karę umowną nakłada się poprzez wystawienie noty obciążeniowej z podaniem podstawy jej naliczenia i wysokości kary.
  5. Zamawiający zastrzega sobie możliwość dochodzenia odszkodowania uzupełniającego do wysokości poniesionej szkody.

 

§ 6

       Odstąpienie od umowy

  1. W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach. W takim przypadku Wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy. W takim przypadku nie ma zastosowania § 5 ust. 3 umowy.
  2. Zamawiający  może odstąpić od umowy w przypadku:
    1. braku uzyskania środków na pokrycie należności wynikających z realizacji niniejszej umowy – w takim przypadku Wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia z tytułu wykonania części umowy;
    2. trzykrotnego opóźnienia w dostarczeniu asortymentu przekraczającego termin,
      o którym mowa w § 2 ust. 3 umowy;
    3. trzykrotnego opóźnienia w dostarczeniu asortymentu wolnego od wad przekraczającego termin, o którym mowa w § 3 ust. 3 umowy;
    4. w przypadku trzykrotnej uzasadnionej reklamacji asortymentu, o której mowa
      w § 3 ust. 4 umowy;
    5. w przypadku nienależytego wykonywania umowy przez Wykonawcę, poprzedzonego dwukrotnym, pisemnym wezwaniem do jej należytego wykonywania

– w terminie 30 dni od dnia wystąpienia ww. okoliczności uzasadniających odstąpienie od Umowy.

  1. Odstąpienie następuje poprzez pisemne oświadczenie jednej ze stron pod rygorem nieważności. Oświadczenie może być złożone bezpośrednio w siedzibie drugiej strony bądź przesłane listem poleconym za zwrotnym poleceniem odbioru.
  2. W  przypadku  nieuzasadnionego  odstąpienia  od  umowy  przez  Zamawiającego    lub  Wykonawcę  w okresie obowiązywania  umowy stronie przeciwnej przysługiwać będzie kara umowna w wysokości 10 % maksymalnego wynagrodzenia brutto,
    o którym mowa w § 4  ust. 1 umowy.

 

§ 7

Możliwe zmiany w zawartej umowie oraz warunki takiej zmiany.

 1. Umowa może być zmieniona w stosunku do złożonej oferty i na niżej wymienionych warunkach:

     1) w stosunku do wartości umowy:

a) w razie zmiany urzędowej stawki podatku VAT – w celu dostosowania do aktualnie obowiązującej stawki – bez zmiany wartości netto produktów objętych zmianą, jednak nie wcześniej niż po dacie rozpoczęcia jej obowiązywania. Zmiana umowy w tym zakresie może być wprowadzona na wniosek Wykonawcy;

 b) zaistnieją obiektywne przyczyny, z uwagi na które konieczne jest odstąpienie od realizacji części lub całości zamówienia;

c) powstanie sytuacja gwałtownej dekoniunktury;

d) dojdzie do kryzysów finansowych w skali ponadpaństwowej;

  1. Niezależnie      od      postanowień  powyższych   przewiduje    się      możliwość zmiany umowy  o zamówienie w przypadku, gdy:
  1. zachowanie istniejących postanowień niniejszej umowy będzie niemożliwe w skutek nakazów, decyzji, czy innego rodzaju rozstrzygnięć administracji publicznej;
  2. okaże  się  to  konieczne  w  celu  umożliwienia  realizacji  niniejszej  umowy  w  sposób  zgodny z powszechnie lub miejscowo obowiązującymi przepisami prawa;
  3. wynikną   rozbieżności   lub   niejasności   w   niniejszej   Umowie,   których   nie   można   usunąć   w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie niniejszej Umowy zgodnie z jej celem lub w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez Wykonawcę i Zamawiającego.
  1. Zmiany do umowy może inicjować zarówno Wykonawca jak i Zamawiający.

 

§8

Postanowienia końcowe

  1. Wszelkie zmiany wprowadzone do Umowy wymagają obustronnej zgody oraz formy pisemnej pod rygorem nieważności.
  2. Strony umowy zobowiązują się do niezwłocznego wzajemnego informowania o każdej zmianie danych, mających wpływ na realizację umowy.
  3. W przypadku poniesienia strat z powodu braku aktualizacji danych, Strony zastrzegają sobie prawo dochodzenia odszkodowania na zasadach ogólnych.
  4. Strony Umowy będą czynić wszystko, aby rozstrzygnąć ewentualne spory w sposób polubowny w drodze negocjacji. W przypadku braku polubownego załatwienia, spory wynikające z Umowy będą rozstrzygane przez sąd właściwy miejscowo dla siedziby Zamawiającego.
  5. W sprawach nie uregulowanych w umowie zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego.
  6. Niniejsza umowa stanowi informację publiczną w rozumieniu art. 1 ustawy z dnia
    6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz.U. z 2019 r. poz. 1429)
    i podlega udostępnieniu na zasadach i w trybie określonych w ww. ustawie.
  7. Umowę sporządza się w 2-ch  jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej strony.

 

ZAŁĄCZNIKI:

  1. Załącznik nr 2 - Roczne szacunkowe zapotrzebowanie ilościowe na dostawę mięsa drobiowego i przetworów drobiowych dla Domu Pomocy Społecznej w Gryficach .

 

 

 

ZAMAWIAJĄCY                                                                         WYKONAWCA         

 

 

 

Wytworzył:
Udostępnił:
Krupecka Dorota
(2024-07-12 13:42:18)
Ostatnio zmodyfikował:
Krupecka Dorota
(2024-07-12 13:42:55)
       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki