Wzór umowy

U M O W A    nr D/10/2022

 

zawarta w dniu  ….11.2022 r w Gryficach ,  pomiędzy .

 

Nabywcą:

Powiat Gryficki

Plac Zwycięstwa 37, 72-300 Gryfice

NIP: 857 172 82 59

 

Odbiorcą/Płatnikiem:

Dom Pomocy Społecznej

ul. Kościuszki 35, 72-300 Gryfice

 

zwanym w treści umowy „Odbiorcą”, reprezentowanym przez:

 

1. Marzena Pelc - Dyrektor

przy udziale

2. Agnieszka Chojnacka  – Główny Księgowy

a

………………………….

…………………………..

……………………………

zwanym w treści umowy „Dostawcą”, reprezentowanym przez:

 

………………– Prezes Zarządu

 

w wyniku rozstrzygnięcia przeprowadzonego przez Dom Pomocy Społecznej
w Gryficach  postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie zapytania
ofertowego
na „Dostawę i montaż profesjonalnej suszarki bębnowej do

Domu Pomocy Społecznej w Gryficach ” przyjęto warunki umowy o następującej treści:

 

§ 1

Przedmiotem zamówienia jest dostawa 1 szt. profesjonalnej suszarki bębnowej do Domu Pomocy Społecznej w Gryficach.

 

§ 2

Umowa realizowana będzie z należytą starannością, zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia oraz z ofertą Wykonawcy, na warunkach opisanych w niniejszej umowie.

 

§ 3

Czas trwania umowy :

Termin wykonania zamówienia - 20 grudnia 2022roku.

 

§ 4

 1. Warunki realizacji zamówienia: Przedmiot umowy realizowany będzie w dni robocze, w godzinach od 8.00 do 14.00.

Wykonawca dostarczy zamówione suszarki bębnowej na własny koszt i na własne ryzyko na adres Dom Pomocy Społecznej w Gryficach , 72-300 Gryfice, ul. Kopściuszki 35.

2. Termin dostawy będzie  uzgodniony (jednak nie później niż na 3 dni przed terminem dostawy) z upoważnionym przedstawicielem Zamawiającego, wskazanym w niniejszej umowie.

3. Dostarczany Sprzęt będzie oryginalnie opakowany (opakowania nie mogą być naruszone), opakowania opisane, co do ich zawartości oraz oznakowane symbolem CE, zgodnie z wymogami określonymi w Rozporządzeniu MGPiPS z dnia 21.08.2007 roku w sprawie zasadniczych wymagań sprzętu elektrycznego (Dz.U. z 2007 r. Nr 155, poz. 1089).

4. Ww. sprzęt zaopatrzony będzie w instrukcję, opisy techniczne i karty gwarancyjne, które będą w języku polskim.

5. Prawo własności do dostarczonego zgodnie z umową sprzętu przejdzie na Zamawiającego po podpisaniu protokołu odbioru bez uwag (przez osoby wskazane w umowie) i zapłaceniu faktury VAT przez Zamawiającego.

§ 5

Odpowiedzialność Wykonawcy:

1. Za wady fizyczne i jakościowe dostarczonego Sprzętu odpowiada Wykonawca.

2. Za działania i zaniechania osób, przy pomocy, których Wykonawca będzie wykonywał zobowiązania zaciągnięte w myśl postanowień niniejszej umowy oraz za szkody w mieniu Zamawiającego, powstałe w związku z realizacją niniejszej umowy Wykonawca zawsze odpowiada jak za działania i zaniechania własne.

3. Wykonawca oświadcza, iż przedmiot umowy jest fabrycznie nowy, wolny od wad fizycznych i prawnych oraz że przejmuje na siebie wszelką odpowiedzialność z tytułu roszczeń, z jakimi osoby trzecie mogłyby wystąpić przeciwko Zamawiającemu z tytułu korzystania z praw należących do osób trzecich, w szczególności praw autorskich, patentów, wzorów użytkowych lub znaków towarowych w odniesieniu do przedmiotu umowy, jeżeli normalne użytkowanie przedmiotu umowy wymaga korzystania z tych praw.

 

§ 6

Odbiór :

1. Zamawiający odbierze dostarczony Sprzęt, sporządzając w tym celu 2 egzemplarze protokołu, podpisanego przez osoby wskazane w niniejszej umowie.

2. Zamawiający sprawdzi dostarczony Sprzęt w terminie nie dłuższym niż 10 dni od daty dostawy całości zamówienia, a w przypadku stwierdzenia wad jakościowych, bądź braków ilościowych zgłosi Wykonawcy zastrzeżenie.

3. Wykonawca odbierze Sprzęt nie spełniający warunków umowy na swój koszt, a w terminie nie dłuższym niż 10 dni od dnia poinformowania go o tym fakcie, dostarczy nieodpłatnie sprzęt wolny od wad.

4. W protokole Strony zgłoszą zastrzeżenia odnośnie wad lub braków Sprzętu.

 

§ 7

Gwarancja i rękojmia :

1. Wykonawca gwarantuje najwyższą jakość przedmiotu umowy i udziela Zamawiającemu gwarancji jakości producenta na dostarczony Sprzęt na okres 60 miesięcy,

2. Okres gwarancji rozpocznie się od dnia podpisania protokołu odbioru jakościowo-ilościowego dostarczonego przedmiotu zamówienia, bez uwag.

3. Jakiekolwiek dokumenty gwarancyjne wydane przez Wykonawcę, sprzeczne z warunkami niniejszej umowy albo nakładające na Zamawiającego większe obowiązki niż wynikające z umowy nie wiążą Zamawiającego.

 

 

 

§ 8

Wynagrodzenie Wykonawcy :

1. Wynagrodzeniem Wykonawcy za wykonanie przedmiotu umowy jest zaproponowana w

ofercie cena brutto, która wynosi ……. (………………………zł)

2. Wynagrodzenie, o którym mowa w punkcie 1 obejmuje wszelkie koszty, jakie Wykonawca

poniesie przy realizacji niniejszej umowy (np.: koszty transportu, koszty opakowania, opłaty,

podatki, cła, pozostałe składniki cenotwórcze).

 

 

 

 

 

§ 9

Płatność:

1. Za dzień zapłaty uznaje się dzień złożenia przez Zamawiającego dyspozycji obciążenia rachunku kwotą wynagrodzenia Wykonawcy.

2. Wynagrodzenie za całość dostarczonego Sprzętu będzie płatne z dołu na podstawie jednej faktury wystawionej zgodnie z obowiązującymi przepisami, na konto bankowe wskazane na fakturze, w terminie 30 dni od daty doręczenia faktury Zamawiającemu.

3. Płatność nastąpi nie wcześniej niż po podpisania protokołu odbioru jakościowo-ilościowego dostarczonego przedmiotu zamówienia, bez uwag.

4. Zamawiający ma prawo wstrzymać zapłatę za dostawę, jeżeli sprzęt zostanie dostarczony niezgodnie z umową, w stanie uszkodzonym lub z wadami – do czasu wymiany na sprzęt pozbawiony uszkodzeń lub innych wad.

5. Opóźnienie w zapłacie wynagrodzenia upoważnia Wykonawcę do żądania odsetek ustawowych.

6. Zamawiający upoważnia niniejszym Wykonawcę do wystawiania faktur bez podpisu Zamawiającego.

§ 10

Zmiany w umowie :

1. Zmiany postanowień zawartej umowy mogą być dokonywane:

1) w zakresie aktualizacji danych Wykonawcy;

2) w przypadku zmiany obowiązujących przepisów prawa, odnoszących się do niniejszego zamówienia;

3) w przypadku wystąpienia wszelkich obiektywnych zmian, niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy, jeżeli taka zmiana leży w interesie publicznym;

4) w przypadku wystąpienia siły wyższej, np.: wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć z pewnością, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach,

 

§ 11

Kary umowne :

1. Zamawiającemu przysługiwać będzie kara umowna w wysokości 10% wartości umowy brutto, określonej w § 8 ust. 1 w razie odstąpienia przez którąkolwiek ze Stron od realizacji umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

2. Zamawiający zastrzega możliwość kar umownych w wysokości 0,1 % wynagrodzenia brutto, o którym mowa w § 8 ust. 1 - za każdy dzień zwłoki w sytuacji, gdy Wykonawca przekroczy termin określony w § 3,

3. Zamawiający zastrzega sobie prawo dochodzenia odszkodowania przewyższającego wysokość kar umownych na zasadach ogólnych, określonych w Kodeksie cywilnym.

4. W przypadku zaistnienia sytuacji, w których konieczne będzie naliczenie kar umownych, Zamawiający oświadcza, że wystawi Wykonawcy notę zawierającą szczegółowe naliczenie w/w kar.

5. Kara umowna będzie potrącona z wynagrodzenia należnego Wykonawcy, na co Wykonawca wyraża zgodę lub płatna w terminie 14 dni od otrzymania noty.

6. Kara umowna jest należna niezależnie od tego czy doszło do szkody

 

§ 12

Inne postanowienia umowy :

1. Wszelkie zmiany wymagają formy pisemnej - aneksu do umowy pod rygorem ich nieważności.

2. Forma pisemna obowiązuje również przy składaniu wszelkich oświadczeń i zawiadomień oraz przesyłaniu korespondencji.

3. Strony poinformują się wzajemnie o zmianie adresu lub siedziby. W przeciwnym razie pisma

dostarczone pod adres wskazany w niniejszej umowie uważane będą za doręczone.

4. Strony uzgadniają, że osobami uprawnionymi do uzgodnień i koordynacji związanych z

wykonaniem niniejszej Umowy są:

ze strony Zamawiającego:

1. Imię i nazwisko : Patrycja Bereda – administrator  tel. 91 38 425-65 dpsgryfice@gryfice.pl

ze strony Wykonawcy:

1. Imię i nazwisko:………………………,

e-mail: ……………………………………

5. Zmiany osób wskazanych do uzgodnień i koordynacji, adresów korespondencyjnych, telefonów, Strony mogą dokonywać na podstawie pisemnego powiadomienia z 7-dniowym wyprzedzeniem.

6. W sprawach nieuregulowanych niniejszą Umową stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego oraz przepisy innych ustaw.

7. Ewentualne spory rozpatrywać będzie właściwy Sąd Powszechny właściwy dla Zamawiającego.

8. Załącznikami do umowy, stanowiącymi jej integralną część są

1) załącznik nr 1 Formularz Ofertowy Wykonawcy

 

Odbiorca:                                                            Dostawca:

Wytworzył:
Udostępnił:
Krupecka Dorota
(2022-11-10 11:59:47)
Ostatnio zmodyfikował:
Krupecka Dorota
(2022-11-10 11:59:59)
       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki