UMOWA NR D/ /2019
Zawarta w dniu ……………………. w Gryficach, pomiędzy:
Nabywcą: Powiatem Gryfickim z siedzibą w Gryficach, 72-300, Plac Zwycięstwa 37
NIP 857-17-28-259
Odbiorcą/Płatnikiem: Dom Pomocy Społecznej z siedzibą: ul. Kościuszki 35, 72-300 Gryfice
Zwanym w treści umowy „Zamawiającym”, reprezentowanym przez:
Marzenę Pelc Dyrektora DPS
przy udziale
Agnieszki Chojnackiej Głównego Księgowego
a
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
NIP …………………………….
reprezentowaną przez:
……………………………………………….
zwaną dalej Wykonawcą, wyłonionym po przeprowadzeniu zapytania o cenę w formie pisemnej w oparciu o art. 4 pkt 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 z późn. zm.), postępowanie DPS.IV.271.7 .2019.MP,
została zawarta umowa o następującej treści:
§ 1
- Przedmiotem zamówienia jest „Zakup i dostawa łóżek rehabilitacyjnych z materacami w ilości 5 sztuk do Domu Pomocy Społecznej ul. Kościuszki 35 w Gryficach” zgodnie z poniższym opisem oraz załączonym formularzem ofertowym, stanowiącym załącznik nr 1 do zapytania.
Parametry |
TAK/NIE |
Łóżko |
|
Szerokość całkowita nie mniej niż 1000 mm, nie więcej niż 1100 mm |
|
Długość całkowita nie mniej niż 2150 mm, nie więcej niż 2160 mm |
|
Szerokość leża 900 mm |
|
Długość leża nie mniej niż 2000 mm |
|
Elektryczna regulacja wysokości leża od podłogi w zakresie od 400 mm do 800 mm |
|
Elektryczna regulacja kąta nachylenia leża względem podłogi w zakresie od 0o do 15o |
|
Leże czterosegmentowe |
|
Elektryczna regulacja oparcia pleców w zakresie od 0o do 75o |
|
Elektryczna regulacja uda w zakresie od 0o do 45o |
|
Przewodowy pilot sterujący |
|
Zasilanie sieciowe 230 V 50/60 Hz |
|
Dopuszczalne obciążenie łóżka nie mniej niż 150 kg |
|
Konstrukcja łóżka wykonana z profili stalowych pokrytych lakierem proszkowym |
|
Wykończenie łóżka drewniane |
|
Poręcze boczne drewniane po 2 szt. na stronę, opuszczane |
|
Wysięgnik z uchwytem 1 szt. |
|
Funkcja jazdy na wprost i łatwego manewrowania |
|
Gwarancja 24 miesiące |
|
Materac piankowy |
|
Grubość 12 cm |
|
Zmywalny pokrowiec |
|
Gęstość pianki 25 kg/m3 |
|
Szerokość 80-85 cm |
|
Długość 200 cm |
|
Gwarancja 24 miesiące |
|
§ 2
1. Zakres i sposób wykonania dostawy określają: zapytanie cenowe (specyfikacja Zamawiającego) oraz oferta Wykonawcy.
2. Wykonawca oświadcza, iż jest profesjonalistą w wykonywaniu tego typu umów,
wykona przedmiot zamówienia ze szczególną starannością, posiada niezbędny potencjał ekonomiczny, techniczny i organizacyjny pozwalający mu wykonać umowę zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami oraz aktualnym stanem wiedzy technicznej.
3. Wykonawca oświadcza, że przed podpisaniem niniejszej umowy zapoznał się
ze wszystkimi warunkami i materiałami, które są niezbędne do wykonania przez niego przedmiotu zamówienia. Niedoszacowanie, pominięcie czy brak rozpoznania przedmiotu zamówienia nie może być podstawą do żądania zmiany ceny określonej w umowie przez Wykonawcę.
§ 3
1.Ustala się termin realizacji zamówienia w ciągu …….. dni od daty podpisania umowy, nie później niż do 30.11.2019 r.
2. Dostawa przedmiotu zamówienia nastąpi po uprzednim zgłoszeniu mailem lub faxem wysłanym do Zamawiającego za co najmniej 1-dniowym wyprzedzeniem.
§ 4
Z czynności odbioru dostawy niezwłocznie zostanie sporządzony protokół zawierający wszelkie ustalenia i zalecenia dokonane w toku odbioru.
§ 5
1. Za wykonanie przedmiotu zamówienia określonego w § 1 niniejszej umowy Strony ustalają wynagrodzenie w wysokości: netto: ………………….zł, podatek VAT (8%),
……………… zł brutto słownie: …………………………………………………………….
……/100.
2. Cena określona w § 5 ust.1:
a) nie będzie zmieniana w toku realizacji przedmiotu zamówienia,
b} nie będzie podlegała waloryzacji,
c) obejmuje koszt napraw gwarancyjnych.
3.Wykonawca uwzględnił w swojej cenie wszelkie koszty wynikające z wymagań umowy.
4. W przypadku zmiany przez władzę ustawodawczą określonej w § 5 ust.1 procentowej
stawki podatku od towarów i usług VĄT, kwota brutto wynagrodzenia zostanie aneksem
do niniejszej umowy odpowiednio dostosowana.
5. Płatnikiem należności jest Dom Pomocy Społecznej w Gryficach, ul. Kościuszki 35
72-300 Gryfice.
6. Wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu zamówienia płatne będzie przelewem
z rachunku Zamawiającego na rachunek Wykonawcy podany na fakturze VAT
w terminie do 14 dni od daty otrzymania prawidłowo wystawionej faktury.
7. Za datę realizacji płatności uważa się datę uznania rachunku Wykonawcy.
8, W przypadku zwłoki w płatności wynagrodzenia Zamawiający zapłaci Wykonawcy
odsetki ustawowe za każdy dzień zwłoki, liczone od kwoty netto wyszczególnionej
na fakturze.
9. Wierzytelność wynikająca z niniejszej umowy nie może być przedmiotem cesji na rzecz osób trzecich bez zgody Zamawiającego.
10.W cenie o której mowa w § 5 ust.1 zostały uwzględnione koszty dostawy przedmiotu zamówienia do Zamawiającego pod adres: Dom Pomocy Społecznej w Gryficach,
ul. Kościuszki 35, 72-300 Gryfice.
§ 6
1. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne z tytułu:
a) za zwłokę w wykonaniu przedmiotu umowy – w wysokości 0,2% wynagrodzenia brutto
za cały przedmiot zamówienia, wskazanego w § 5 ust.1, za każdy dzień zwłoki;
b) za zwłokę w usunięciu wad stwierdzonych przy odbiorze dostawy, zgłoszonych w okresie
gwarancyjnym, w okresie rękojmi - w wysokości 0,2 % wynagrodzenia brutto za cały
przedmiot zamówienia, wskazanego w § 5 ust.1, za każdy dzień zwłoki, liczony od upływu terminu wyznaczonego na usunięcie wad;
c) z tytułu odstąpienia od umowy przez którąkolwiek ze Stron z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy – w wysokości 20% wynagrodzenia brutto za cały przedmiot zamówienia,
wskazanego w § 5 ust.1;
2. Strony mogą dochodzić odszkodowania przenoszącego wysokość zastrzeżonych niniejsza umową kar umownych w każdym przypadku, gdy szkoda, którą poniósł wskutek naruszenia postanowień umowy przewyższa wysokość tej kary.
§ 7
1.Wykonawca udziela Zamawiającemu gwarancji na przedmiot umowy na okres …………… miesięcy licząc od daty odbioru przedmiotu umowy.
2.Wykonawca zobowiązuje się do nieodpłatnego usunięcia usterek i braków powstałych
w okresie gwarancji, w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia otrzymania pisemnej reklamacji i to pod rygorem nieważności zawiadomienia o zauważonych usterkach lub brakach.
§ 8
1. Stronom przysługuje prawo odstąpienia od umowy na zasadach określonych przepisami
kodeksu cywilnego.
2. Zamawiającemu przysługuje prawo do odstąpienia od umowy, jeżeli:
a) Wykonawca nie rozpoczął realizacji przedmiotu zamówienia bez uzasadnionej przyczyny,
pomimo pisemnego wezwania Zamawiającego;
b) Wykonawca wykonuje dostawę w sposób wadliwy lub sprzeczny z umową;
c) w wyniku wszczętego postępowania egzekucyjnego nastąpi zajęcie majątku Wykonawcy
lub jego znacznej części;
d) Wykonawca złoży wniosek o swoją upadłość lub wniosek o postępowanie naprawcze,
albo wnioski takie zostaną złożone przez dowolną osobę trzecią.
3. Prawo odstąpienia z przyczyn wskazanych w § 8 ust.2 nastąpi w terminie 5 dni
od dnie powzięcia przez Zamawiającego informacji o zdarzeniu określonym
w § 8 ust.2 lit. a-d.
§ 9
1. Strony mogą zmienić postanowienia zawartej umowy w zakresie terminu wykonania,
jeżeli:
a) zaistniały przyczyny niezależne od działania Stron, których przy zachowaniu wszelkich
należytych środków nie można uniknąć ani im zapobiec, w szczególności:
warunki uniemożliwiające realizację dostawy powodu warunków pogodowych
uniemożliwiających wykonywanie prac.
b) Zamawiający wstrzyma dostawę z przyczyn leżących po jego stronie.
2. Strony mogą zmienić postanowienia zawartej urnowy w zakresie wartości umowy,
jeśli zajdą przesłanki określone § 5 ust.4.
3. Zmiana postanowień zawartej umowy nastąpi za zgodą obu Stron wyrażoną na piśmie,
pod rygorem nieważności.
4. Wykonawca występujący o zmianę umowy zobowiązany jest do udokumentowania
zaistnienia przesłanek określonych w § 9 ust.1 i 2. Wniosek o zmianę postanowień zawartej
umowy musi być wyrażony na piśmie.
§ 10
1. W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową znajdą zastosowanie przepisy
kodeksu cywilnego.
2. Wszelkie spory mogące wynikać w związku z realizacją niniejszej umowy
będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego.
3. Umowa została sporządzona w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym
dla każdej ze Stron.
Z A M A W I A J Ą C Y: W Y K O N A W C A :